Lista de lucruri pe care ar trebui să le facem pentru a trăi o viață sănătoasă este lungă de un kilometru, prin urmare nu e foarte atractivă. Nu vrem să ne gândim la asta toata ziua, dacă ceea ce facem în fiecare moment, alegerile pe care le facem zilnic sunt bune pentru noi sau nu. Acest lucru ne creează numai stres, iar stresul este cu siguranţa rău.

Şi totuşi câteva mici modificări în obiceiurile noastre zilnice şi calea către o viaţă sănătoasă poate fi mai uşoară şi mai puţin complicată.

În cele ce urmează vă vom prezenta din lista aceea kilometrică doar zece sfaturi pe care le puteţi incorpora în viaţa de zi cu zi, obținând un echilibru corect pentru bunăstarea voastră.

Apa ni se potriveşte cel mai bine

Începeți prin a bea cinci pahare de apă pe zi. O bună hidratare ne ajută să fim mai concentraţi. Apa este lichidul cel mai potrivit pentru o hidratare de calitate deoarece nu are calorii și este accesibil tuturor.

6000 de paşi pe zi

Întotdeauna medicii recomandă mişcarea pentru a avea o bună sănătate. Acest lucru nu trebuie să fie ceea ce majoritatea înţelege prin sport: sala, fitness, aerobic  chiar dacă asta sună.

Pur și simplu un mers alert poate fi mai mult decât suficient.  În magazinele cu articole sportive puteţi cumpăra un pedometru. Dispozitive ieftine costa aproximativ 30-40 de lei, iar dacă ai un telefon cu internet poţi descărca o aplicaţie care să te ajute să măsori numărul de paşi pe care îi faci zilnic.

6.000 de pasi pe zi ar trebui să fie suficient. Nu vă alarmați dacă la început aparatul vă arată doar 3.000 de pași. Acest lucru este normal în epoca maşinilor. Modificaţi-vă treptat obiceiurile și încercaţi să ajungeţi în cât mai multe locuri pe jos. Fie că mergeţi pănă la Poştă sau aveţi faceţi o plimbare împreună cu o prietenă.

Duşul scoţian

Schimbarea rapidă a temperaturii apei pe care o folosiţi pentru duş, între cald şi rece, are numeroase beneficii: stimulează circulaţia sângelui, creşte imunitatea şi scade factura pentru apa caldă. Pentru a obişnui corpul treptat puteţi să începeţi mai întâi cu picioarele.

2 porţii de fructe pe zi

Un măr sau o cană plină cu boabe de struguri sunt considerate a fi o porţie. Cel mai bine e să le aveţi gata pregătite gata spălate şi la îndemână. Puteţi să vă începeşi ziua cu o porţie, iar cea de-a doua să o luaţi ca gustare în timpul zilei.

3 porţii de legume pe zi

Este cantitatea pe care nutriţioniştii o recomandă, cu cât mai multe legume cu atât mai bine. Dacă nu sunteţi încă în grupul celor care consumă regulat legume nu trebuie să vă faceţi probleme. Ca şi în cazul mersului puteţi face o alegere conştientă şi să măriţi cantitatea progresiv. O cutiuţă plină cu ardei, morcovi sau castraveţi tăiaţi poate fi o gustare bună de luat la servici.

Mai puţină cofeină

Ştim că sunt mulţi dintre voi care nu îşi pot începe ziua fără o cană aburindă de cafea, aşa că nu vă recomandăm să o eliminaţi din rutina voastră. Eliminaţi-le doar pe celelalte 2 sau 3 pe care le beţi peste zi. Dacă aveţi nevoie de energie după amiază încercaţi un ceai verde.

Relaxarea zilnică

Atunci când suntem stresaţi imunitatea corpului nostru scade. Avem nevoie să ne relaxăm zilnic, dacă nu puteţi face yoga sau meditaţie şi o simplă plimbare în parc poate ajuta sau 30 de minute de citit înanite de culcare. Fără calculator, tabletă sau telegon mobil.

Somn suficient

Pentru unii sunt necesare 8 ore de somn zilnic, pentru alţii sunt suficiente 7. Alături de stres, lipsa somnului poate duce la scăderea imunităţii. Semnul că domiţi suficient: vă treziţi fără a fi nevoie de ceas.

Vorbeşte cu cine drag

Suntem în cea mai mare parte a zilei la locul de muncă și acest lucru nu este întotdeauna bun. De aceea încearcă să vorbeşti, cel puțin o dată pe zi, cu o persoană care inseamna mult pentru tine. Față în față este cel mai frumos, dar când asta nu e posibil  un apel telefonic este de ajuns, iar Skype-ul te poate ajuta să îi vezi pe cei dragi chiar şi când sunt foarte departe.

Râsul e cea mai bună terapie

Dacă nu aveţi un prieten care să ştie ultimele glume, apelaţi cu încredere la comedii, seriale sau piese de teatru. Cluburile de stand-up comedy nu mai sunt o raritate, iar o vizită cu prietenii nu vă dă doar ocazia de a ieşi în oraş ci să faceţi şi cea mai bună terapie pentru o viaţă frumoasă: râsul.

Sperăm că sfaturile noastre vă vor ajuta să găsiţi mai uşor calea către o viaţă sănătoasă. Dacă aveţi alte recomdări de lucruri pe care le putem face zilnic şi care ar trebui să intre în această listă scurtă, vă rugăm să ne lăsaţi un comentariu sau să intraţi pe pagina noastră de Facebook.